مقایسه
دسته:

توضیحات

کشمش پلویی  یکی از آشناترین، محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین میوه‌های خشک است. مانند همه میوه‌های خشک ، قند آن نسبت به میوه‌های کامل در مقایسه با حجم آن بیشتر است. برای اینکه قند سریع اضافه شود، کشمش پلویی  زیادی لازم نیست. با این حال، گل سرخ، فیبر و همچنین سایر فواید سلامتی را فراهم می کند. آنها راهی ارزان و پایدار برای گنجاندن میوه در رژیم غذایی شما هستند.

 

 

حقایق تغذیه ای کشمش پلویی

نهال سرا اطلاعات تغذیه ای زیر را برای ۱/۲ اونس (۱۴ گرم) کشمش تیره و بدون دانه ارائه می کند : ۱ نیم اونس معادل یک جعبه مینیاتوری است.

  • کالری : ۴۲
  • چربی : ۰ گرم
  • سدیم : ۳٫۶ میلی گرم
  • کربوهیدرات : ۱۱ گرم
  • فیبر : ۰٫۶ گرم
  • شکر : ۹٫۱ گرم
  • پروتئین : ۰٫۵ گرم

کربوهیدرات های وجود در کشمش پلویی 

کشمش پلویی  دارای ۱۱ گرم کربوهیدرات در هر نیم اونس (۱۴ گرم)، در مقایسه با انگور تازه ملکان است که حدود ۲٫۵ کربوهیدرات در اندازه ۶ انگور (۱۴٫۴ گرم) دارد. ۲ انگور، بسته به نوع، کمتر است. کالری نسبت به کشمش پلویی ، اما فیبر کمتری نیز دارد. شمارش کربوهیدرات، کالری و فیبر موجود در کشمش طلایی مشابه کشمش تیره است. کشمش پلویی  حاوی دانه فیبر بیشتری را با مقادیر مشابه کربوهیدرات و کالری ارائه می کند.

در حالی که کشمش پلویی  سرشار از کربوهیدرات است، قند آن بیشتر فروکتوز است که دارای شاخص گلیسمی پایین تری  است  . مقداری که هر غذایی قند خون شما را افزایش می دهد به میزان قند خون، میزان مصرف آن و سایر مواردی که با آن می خورید بستگی دارد. .

بسته به اینکه به کجا نگاه می کنید، شاخص گلیسمی کشمش پلویی  در محدوده کم تا متوسط ​​است. به خاطر داشته باشید که شاخص گلیسمی یک موضوع پیچیده است و افراد می توانند واکنش های متفاوتی به غذاها داشته باشند. خوردن زیاد کشمش پلویی  می تواند منجر به افزایش شدید قند خون شود. در افراد مبتلا به دیابت زیرا کشمش پلویی دارای مقدار قابل توجهی کربوهیدرات در هر وعده است.

چربی ها

کشمش پلویی  مقدار ناچیزی چربی غیراشباع دارد.

پروتئین

با کمتر از ۱ گرم پروتئین در هر وعده ۱ اونس، کشمش منبع خوبی از پروتئین نیست.

ویتامین ها و مواد معدنی

یک اونس کشمش پلویی  ۴ درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم را تامین می کند.کشمش پلویی  همچنین حاوی آهن، ویتامین B6، ویتامین C، منیزیم و کلسیم است.

 

فواید سلامتی

اگرچه انگور در طی فرآیند خشک کردن برخی از مواد مغذی خود را از دست می دهد، کشمش پلویی  هنوز منبع خوبی از مواد شیمیایی آنتی اکسیدانی از جمله پلی فنول ها و اسیدهای فنولیک و همچنین فیبر است.

مرتبط با رژیم غذایی کلی بهتر

یک مطالعه بر روی داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ نشان داد که افرادی که گل‌های گیاهی مصرف می‌کردند، رژیم غذایی با کیفیت‌تری داشتند. همچنین افرادی که غذا می خوردند وزن بدن کمتر، شاخص توده بدنی (BMI) کمتر، دور کمر کمتر و ۳۹ درصد کمتر در معرض چاقی یا اضافه وزن بودند و ۵۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سندرم متابولیک نسبت به کسانی بودند که غذای افزایش نمی دادند .

شاخص توده بدن (BMI) یک معیار تاریخ‌دار و مغرضانه است که چندین فاکتور مانند ترکیب بدن، قومیت، نژاد، جنسیت و سن را در نظر نمی‌گیرد.

 

علیرغم اینکه BMI یک معیار ناقص است ، امروزه به طور گسترده در جامعه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا روشی ارزان و سریع برای تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت و نتایج بالقوه است.

خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

همچنین نشان داده شده است که افزایش خوردن به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

از میکروبیوم روده پشتیبانی می کند

فیبر غذایی موجود در کشمش پلویی  هم محلول و هم نامحلول است و شامل پری‌بیوتیک‌هایی مانند اینولین است. این پری‌بیوتیک‌ها به رشد باکتری‌های «خوب» در روده کمک می‌کنند، که می‌تواند به کاهش کلسترول، بهبود متابولیسم و ​​عملکرد سیستم ایمنی کمک کند .

انرژی سریع را فراهم می کند

ورزشکاران استقامتی در طول جلسات تمرینی و مسابقات طولانی به سوخت به شکل کربوهیدرات نیاز دارند. بسیاری از آنها به جویدن های ورزشی و ژل ها روی می آورند، اما کشمش پلویی می تواند به همان اندازه موثر باشد. یک مطالعه کوچک نشان داد که آنها به اندازه دانه های ژله ای مخصوص ورزشی در بهبود اندام موثر هستند. ورزش با شدت بالا ۶

سلامت دندان ها را بهبود می بخشد

برخی از مواد مغذی موجود در کشمش پلویی  ، از جمله اسید اولئانولیک، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک، دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند با باکتری هایی که باعث مشکلات دندانی مانند حفره ها و بیماری های لثه می شوند، مبارزه کنند .

 

آلرژی

آلرژی هم به کلم و هم به انگور بسیار نادر است، اما موارد گاه به گاه در ادبیات پزشکی گزارش شده است .

 

اثرات نامطلوب

از آنجایی که کشمش پلویی  سرشار از فیبر است، می تواند باعث ناراحتی گوارشی در افرادی شود که به فیبر حساس هستند (یا افرادی که عادت به خوردن مقادیر زیادی از آن ندارند) کشمش همچنین برای کودکان زیر ۴ سال خطر خفگی دارد.

 

انواع

به طور معمول، کشمش های تیره و بدون هسته را برای فروش پیدا می کنید. این کشمش ها از انگورهای قرمز یا بنفش بدون هسته تهیه می شوند. همچنین می توانیدکشمش پلویی   که به آن سلطانا نیز می گویند، بخرید. گهگاه ممکن است کشمش پلویی  هسته دار را نیز پیدا کنید که فیبر بیشتری نسبت به انواع بدون هسته دارد. .

توت ها اغلب به صورت خشک فروخته می شوند و می توانند شبیه کشمش های کوچک به نظر برسند، اما از میوه های متفاوتی تهیه می شوند .

 

ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی

مانند سایر میوه های خشک، کشمش پلویی  در قفسه ماندگاری دارد و این امر نگهداری و حمل و نقل آن را نسبت به سایر میوه های تازه که نیاز به یخچال دارند آسان تر می کند. اگر در یخچال نگهداری شود طولانی تر است.

 

نحوه تهیه

کشمش پلویی  در محصولات پخته شده، غلات و مخلوط‌های تریل رایج است. همچنین می‌توانید از آن برای روی سالاد یا برای افزودن طعم شیرینی و بافت به غذاهای خوش طعم مانند پلو پلو و سایر آماده‌های غلات استفاده کنید. به دنبال کشمش پلویی  شیرین نشده باشید. میزان شکر را در ظروف خود کاهش دهید.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کشمش پلویی آفتابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *