آموزش تهیه کشمش پلویی

آموزش تهیه کشمش پلویی

در خصوص آموزش تهیه کشمش پلویی باید گفت که کشمش از خشک کردن انگور تهیه می شود که برخی از آن به طور طبیعی از طریق آفتاب به دست می آیند و برخی دیگر دست ساز و سنتی هستند.

کشمش با وجود ظاهر کوچکی که دارد سرشار از انرژی است و به دلیل طعم شیرینش از قدیم در آشپزی استفاده می شده است.

کشمش به دلیل کالری بالایی که دارد نباید زیاده روی کرد. کشمش در اکثر فروشگاه ها موجود است و دسترسی به آن آسان است. در این مقاله ابتدا به بررسی خواص کشمش می پردازیم و سپس طرز تهیه کشمش پلویی را توضیح می دهیم.

خواص کشمش

با آموزش تهیه کشمش پلویی در کنار اطلاع از خواص کشمش می توانید کشمش مصرفی خود را تهیه کنید و یا از روند تولید آن اطلاعات لازم را به دست آورید بهترین نتایج را از مصرف این خوارکی لذیذ ببینید.

 کمک به درمان یبوست

کشمش منبع غنی فیبر است که به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند. از آنجایی که فیبر موجود در کشمش در آب نامحلول است باعث می شود مقدار غذای مصرفی به راحتی جابجا شود و در نتیجه یبوست را درمان می کند، بنابراین به کشمش ملین می گویند.

 درمان نفخ

مقدار فیبر موجود در کشمش باعث دفع سموم و مواد زائد بدن از دستگاه گوارش می شود و به همین دلیل کشمش می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. با حذف مواد اضافی از بدن، روده ها سالم می مانند و بیمار نمی شوند.

 درمان کم خونی

کشمش آهن زیادی دارد که می تواند کم خونی را به خوبی درمان کند، بنابراین مصرف کشمش به افرادی که کمبود آهن دارند توصیه می شود.

درمان کم خونی با کشمش به این صورت است که ویتامین B موجود در کشمش خون جدید می سازد و همچنین مس موجود در کشمش می تواند گلبول های قرمز جدید بسازد. به این ترتیب افراد مبتلا به کم خونی مصرف کشمش را بهبود می بخشند.

 بهداشت دهان و دندان

کلسیم، بور و اسید اولئانولیک موجود در کشمش برای ارتقای سلامت دهان و دندان بسیار مفید هستند. به این ترتیب میزان کلسیم موجود در کشمش باعث تقویت مینای دندان می شود. بور موجود در کشمش از رشد میکروب ها در دهان جلوگیری می کند و اسید اولئانولیک نیز دندان ها را محکم می کند تا نشکند.

 سلامت استخوان

کمبود کلسیم در بدن باعث ضعیف شدن استخوان ها و از دست دادن قدرت آنها می شود. افزایش سن یکی از دلایل کمبود کلسیم در بدن است. علاوه بر افراد مسن، کودکان نیز به شدت به کلسیم نیاز دارند. کشمش با دارا بودن کلسیم بالا تاثیر زیادی بر سلامت استخوان کودکان، سالمندان و سایر گروه های سنی دارد.

 افزایش باروری

کشمش حاوی ماده ای به نام آرژنین است. این ماده باعث افزایش میل جنسی، رفع اختلال نعوظ، افزایش سرعت حرکت اسپرم در مردان و همچنین افزایش احتمال تخمک گذاری می شود، بنابراین مصرف روزانه این میوه خشک استقامت جنسی را افزایش می دهد.

 سلامت مو

مصرف ویتامین C در سلامت مو بسیار موثر است و سلامت مو را تقویت می کند. کشمش حاوی ویتامین C موها را درخشان تر و قوی تر می کند. مصرف منظم کشمش از شوره سر نیز جلوگیری می کند.

 میزان خواب را تنظیم کنید

یکی از دلایل بی خوابی یا بد خوابی، کمبود آهن است. همانطور که قبلا ذکر شد، کشمش سرشار از آهن است، به همین دلیل به شما کمک می کند تا خوب بخوابید.

تنظیم کلسترول و فشار خون

پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش کلسترول بد خون را از بین می برد و در نتیجه باعث کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب می شود.

 افزایش وزن

قندهای موجود در کشمش فروکتوز و گلوکز هستند که می توانند بدون افزایش کلسترول بد، افزایش وزن را افزایش دهند. کشمش برای کسانی که لاغر هستند و می خواهند به درستی چاق شوند مناسب است.

 کنترل دیابت

کشمش سطح ترشح لپتین را عادی می کند. این مواد وظیفه اعلام سیری را بر عهده دارند. کشمش با کنترل پاسخ انسولین از ترشح انسولین بعد از غذا جلوگیری می کند، بنابراین خوردن کشمش به کنترل دیابت کمک می کند. دیابتی ها به جای شکر از کشمش استفاده کنند.

 دفع سموم از بدن

غذاهای ناسالمی که ممکن است مصرف شوند حاوی مواد مضری هستند که تمام این مواد مضر را در بدن جمع می کند. وظیفه کبد حذف این مواد اضافی و مضر از بدن است. برای کمک به کبد باید روزانه کشمش کافی مصرف شود.

آموزش تهیه کشمش پلویی

 درمان اسهال

همانطور که قبلا ذکر شد، کشمش به جذب مایعات در بدن کمک می کند و این دلیلی برای درمان اسهال است. بنابراین مصرف روزانه چند عدد کشمش برای درمان اسهال توصیه می شود.

 ضد سرطان

سرطان یکی از بیماری های مزمن است و از آنجایی که درمان قطعی برای آن وجود ندارد، بهتر است از آن پیشگیری شود. کشمش حاوی ماده ای به نام کاتچین است. کاتچین موجود در کشمش با از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن از سرطان جلوگیری می کند.

 درمان عفونت

مقدار آنتی اکسیدان موجود در کشمش برای درمان عفونت مفید است. فیتوکمیکال کشمش یکی دیگر از موادی است که از تشکیل ویروس ها و میکروب ها در بدن جلوگیری می کند و عفونت ها را درمان می کند.

 افزایش انرژی بدن

کشمش سرشار از قندهای طبیعی است که باعث ایجاد احساس سیری می شود. به دلیل داشتن مواد مغذی بالا، کشمش در صورت مصرف روزانه می تواند بدن را در سطح انرژی بالا نگه دارد.

سلامت چشم و بینایی

وجود رادیکال های آزاد به سیستم بینایی آسیب می زند، بنابراین این رادیکال های آزاد باید مهار شوند. کشمش حاوی ویتامین A است که به از بین بردن این رادیکال ها و بهبود بینایی کمک می کند.

 سلامت پوست

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در کشمش به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند. برای داشتن پوستی جوان و شاداب بهتر است کشمش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

آموزش تهیه کشمش پلویی

آموزش تهیه کشمش پلویی

کشمش پلویی یکی از انواع پرمصرف کشمش در بازارهای داخلی به حساب می آید که آشنایی با نحوه تولید آن برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است.

معمول ترین روش تولید کشمش پلویی بدون هیچ افزودنی و خشک کردن به صورت طبیعی جلوی آفتاب یا در دستگاه های خشک کن می باشد.

اما یکی دیگر از این روش ها که در تولید کشمش پلویی استفاده می شود استفاده از مخلوط پتاسیم، روغن پارافین و آب برای کاهش زمان خشک شدن از ۴-۵ هفته به ۸-۱۴ روز استفاده می کند.

با خشک شدن کشمش، غلظت قند به سرعت افزایش می یابد که از عملکرد آنزیم ها جلوگیری می کند و در نتیجه رنگ آن تیره به قهوه ای می شود. انگورهای تیمار شده با مخلوط کربنات پتاسیم، غلظت قند پایینی را در طول فرآیند خشک کردن حفظ می کنند و به انگور کمک می کنند رنگ سبز خود را حفظ کنند. در نتیجه تولید کنندگان می‌توانند کشمش خود را به قیمت بالاتری در بازار بین‌المللی بفروشند.

اما شما به عنوان خریدار سعی کنید از ارگانیک بودن مواد غذایی که برای مصرف خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید و با اطلاعات کامل در این زمینه فعالیت کنید.

مرکز خرید کشمش پلویی

سایت خشکبار مراغه با مرکزیت واحد شرایطی را برای رفاه حداکثری خریداران به جهت دستیبابی به محصولات ارگانیک با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ایجاد کرده است تا از این طریق بتواند سلامت خانواده ایرانی را تضمین نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *