پوکه معدنی انگور

استفاده پوکه معدنی برای تولید کشمش پلویی با کیفیت

قابل درک است که از پوکه معدنی  در هنگام باغبانی استفاده می شود و چگونه از آن به درستی استفاده می شود. این سنگ معدنی بسیار رایج است، اما چه کسی فکر می کند از آن برای کاشت نهال انگور  و باغبانی استفاده کند؟ این سنگ منحصر به فرد مورد علاقه من است و کاربردهای زیادی دارد.

در ادامه این مقاله ، من به این می پردازم که این سنگ چیست و چگونه از آن در باغ انگور  استفاده کنیم. شما در مورد راه های بسیاری که می توانید از پوکه معدنی  استفاده کنید و کجا آنها را پیدا کنید یاد خواهید گرفت! این قطعات تزیینی همچنین جرقه رنگ می دهند و به حیاط شما می درخشند!

مزایای اضافه کردن پوکه به باغ انگور .

 

پوکه حاوی مواد معدنی بسیار کمی است و تجزیه نمی شود. پوکه به جای افزودن مواد مغذی، ساختار خاک را بهبود می بخشد.

خاک سنگین را سست می کند. همچنین از فشرده شدن خاک، حتی زمانی که پر از آب است، جلوگیری می کند، در نتیجه هوادهی را بهبود می بخشد.

زهکشی را در هر نوع خاکی بهبود می بخشد و از غرقاب شدن خاک حتی در باران های شدید یا آبیاری بیش از حد جلوگیری می کند.

دانه ریز است و رطوبت اضافی را در ساختار متخلخل خود حفظ می کند. مانند یک اسفنج عمل می کند و آب را تا زمانی که درخت انگور به آن نیاز داشته باشند نگه می دارد. سپس آن آب را به طور پیوسته در خاک رها می کند. ساختار منحصر به فرد آن می تواند نیاز آبی باغ انگور شما را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. به همین دلیل است که کسانی که در باغ انگور خود از پوکه معدنی استفاده کردند کشمش پلویی با کیفتی  مثل تصویر زیر تولید کردند.

کشمش و پوکه معدنی

چگونه از پوکه در خاک باغ استفاده کنیم؟

افزودن ۱۰ درصد پوکه به هر مخلوط خاک برای دیدن فواید کافی است.

برای ساکولنت ها، این را برای نیمی از محیط خاک گلدان خود استفاده کنید.

می‌توانید آن را مستقیماً از کیسه استفاده کنید، یا می‌توانید ابتدا آن را با مواد مغذی و میکروب‌های مفید اشباع کنید، فرآیندی که به آن فعال‌سازی یا سوپرشارژ می‌گویند. برای فعال کردن پوکه، کافی است آن را حداقل ۲۴ ساعت در یک محلول مغذی مانند چای کمپوست خیس کنید و سپس آن را در خاک باغچه خود مخلوط کنید.

مقایسه با سایر اصلاحات خاک

پرلیت، ورمیکولیت، بیوچار، پوست برنج و کوکو همگی برای مصارف مشابهی مانند پوکه مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام مزایا و معایب خود را نسبت به پوکه دارند.

پوکه کمی سنگین تر از پرلیت است، بنابراین به مرور زمان روی سطح خاک شما شناور نمی شود.

به اندازه پرلیت برای گیاهان حساس به آب مانند ساکولنت ها و کاکتوس ها مفید است.

به اندازه ورمیکولیت آب در خود نگه نمی دارد.

همچنین مانند پوست گشنیز و برنج تجزیه نمی شود

۳ راه برای استفاده از پوکه در باغ شما

بیش از سه راه برای استفاده از پوکه در باغ و گیاهان وجود دارد، اما سه راه ذکر شده در زیر رایج ترین و مفیدترین آنها برای گیاهان هستند!

چگونه می توان سنگ پا را با خاک مخلوط کرد؟

 دکوراسیون

اگرچه این سنگ ها رایج هستند، اما هنوز زیبا هستند! آیا می خواهید دکوراسیونی زیبا داشته باشید که به زندگی شما رنگ و درخشش بیافزاید؟ از تزیین خانه و حیاط خود با پوکه نباید هراس داشته باشید. من توصیه می کنم آن را در نزدیکی کاشت های خود اضافه کنید تا درخشندگی بیشتری داشته باشد.

از آنجایی که سنگ صاف است، می توانید آن را با رنگ و نقاشی نیز تزئین کنید! همیشه از یک قلم مو استفاده کنید که دیگر با هیچ ماده دیگری استفاده نکنید. خرده های تیز و مواد معدنی موجود در سنگ می درخشند و اگر می خواهید این درخشش را به خانه خود اضافه کنید عالی هستند. حتی در گلدان های کاکتوس، زیبایی از بین می رود.

 کود

هنوز علاقه مند به دانستن اینکه پوکه برای باغبانی چه استفاده می شود؟ نه تنها می توانید خانه و حیاط خود را با پوکه تزئین کنید، بلکه می توانید از آن به عنوان کود نیز استفاده کنید. مواد مغذی زیادی در این سنگ وجود دارد که برای گیاهانی که به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند، عالی است!

شما می توانید کود خود را از سنگ درست کنید یا به سادگی محصولی را در بخش باغبانی خریداری کنید که از غلظت بالایی از پوکه استفاده می کند. مهم است که بدانید از پوکه برای باغبانی چه استفاده می شود، زیرا یک سنگ آتشفشانی همه کاره با کاربردهای فراوان است!

آیا پوکه برای باغ سبزیجات خوب است؟

می توانید سنگ ها یا پودر ریز فرآوری شده را خریداری کنید. در هر صورت، هر دو دارای غلظت بالایی از منیزیم، پتاسیم و آهن هستند. اگرچه کود فوراً کار نمی کند، اما سنگ باید در خاک تجزیه شود تا مواد مغذی ریشه را تامین کند.

کمپوست

آیا سیستم کمپوست دارید و نمی دانید که از پوکه برای باغبانی چه استفاده می شود؟ شما خوش شانس هستید، می توانید از این سنگ قدرتمند برای کمپوست استفاده کنید! به عنوان مثال، اگر پس از یک پروژه بزرگ در خانه شما باقی مانده است، می توانید آنها را به سطل کمپوست خود اضافه کنید.

این سنگ ها به راحتی شکسته می شوند و پس از شکسته شدن، مواد معدنی و ویتامین های مختلفی را در کمپوست ترشح می کنند. این یک کود قوی ایجاد می کند که می توانید از آن در گیاهان خود استفاده کنید یا به سایر دوستان باغبان هدیه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *